април 18, 2024
Valjevo

Tronitet više nećete smeti da vozite po trotoaru

Podelite post:

 

 

Foto: Printscreen You Tube

Prema nacrtu izmene Zakona o saobraćaju vožnja električnih trotineta po trotoaru biće zabranjena, a oni će moći da se voze na biciklističkim stazama, kao i kolovozom i to najviše jedan metar od ivice.

Nacrt izmena Zakona o saobraćaju donosi nekoliko ključnih novina, a među njima je ona koja se tiče električnih trotineta. Time će upravljanje ovim, sve popularnijim prevoznim sredstvima, biti konačno regulisano i zakonom.

Prema nacrtu, vožnja električnih trotineta po trotoaru biće zabranjena.

Kako stoji u ovom nacrtu zakona, koji tek treba da prođe Vladu, a zatim i usvajanje u Skupštini, trotineti će moći da se voze na biciklističkim stazama, kao i kolovozom i to najviše jedan metar od ivice. Takođe, izmene previđaju da mlađi od 14 godina neće smeti da voze električni trotinet, a osobe koje imaju manje od 18 godina moraće da koriste zaštitnu kacigu i prsluk.

Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, smatra da su izmene koje će biti uvedene su po evropskim preporukama.

– Najnovija vest je, od pre nekoliko dana, to da je Evropski komitet za bezbednost saobraćaja doneo preporuke za regulativu električnih trotineta i preporuka broj jedan je da se ne dozvoli njihovo kretanje na trotoarima i u pešačkim zonama. Rešenje po kojima će se trotineti kretati biciklističkim stazama, odnosno, kolovozom ako nema biciklističkih staza, u potpunosti je sa dobrom evropskom praksom – kaže Okanović.

Promene pravila za vozače električnih trotineta

On napominje da su problem needukovani mladi ljudi u saobraćaju zato što u školama nema saobraćajnog obrazovanja i vaspitanja kakvog bi trebalo da bude.

– Naime, u srednjim školama i vrtićima ga nemamo uopšte, ima ga simbolično u osnovnim školama, i zato ne treba da čudi što se deca, kada dobiju vozačku dozvolu ili stanu na trotinet, ponašaju tako kako se ponašaju – ističe Okanović.

Pukovnik Vladan Nikolić, pomoćnik načelnika Uprave Saobraćajne policije u Direkciji policije, objašnjava da je konačan predlog kada je infrastruktura u pitanju, da je „vozač lakog električnog vozila obavezan da koristi biciklističku stazu ili pešačko–biciklističku stazu“.

– Ukoliko biciklistička staza ili pešačko–biciklistička staza ne postoje ili ne postoji mogućnost korišćenja trotineta, onda je maloletnom licu dozvoljeno da se kreće kolovozom puta na kome je brzina kretanja ograničena na 30 km/h. Punoletni građani koji koriste ta vozila mogu da koriste i kolovoz puta na kojem je brzina kretanja ograničena na najviše 50 km/h – objašnjava Nikolić.

Trotineti moći da se voze po kolovozu, pod onim uslovom – maksimalno jedan metar od ivice, to neće biti moguće na svim saobraćajnicama, već samo na onim gde je ograničenje brzine 30, odnosno 50 kilometara na čas.

Nikolić ističe da su ovo predlozi izmene u formi Nacrta, dakle ovo nije Zakon koji je donet, već tek treba da bude predlog Vlade i može i da se menja.

– Ako neko ima 14 godina, a nema pešačko–biciklističke trake, i nema saobraćajnice koja je ograničena najviše na 30 km/h, onda ne može da koristi trotinet. Zato naš zakon prepoznaje laka električna vozila i ograničili smo mu masu. Neka u tom slučaju uzme trotinet u ruke i neka ga nosi – napominje Nikolić.

Podsetimo, nacrtom izmene predviđene su još dve važne novine. Prva se odnosi na sistem kamera.

Njihova mreža se širi, kao i broj prekršaja koje će automatski snimati – osim prolaska na crveno svetlo, što već važi na pet lokacija u Beogradu, kamere će detektovati i korišćenje mobilnog telefona u vožnji i vezivanje sigurnosnog pojasa.

Druga važna novina je to što se izmenama zakona predviđa i privremeno oduzimanje vozila bahatim vozačima, a napravljena je lista čak 18 prekršaja u kojima će ovo biti mera.

Pratite nas i delite na društvenim mrežama portal „valjevonadlanu.rs“

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

X