Foto:valjevonadlanu.rs
– Zabranjuje se direktno oglašavanje telefonom, faksom ili elektronskom poštom bez prethodnog pristanka potrošača
– Uvodi se registar potrošača „Ne zovi“, u kom će biti oni koji ne žele da primaju pozive oglašivača
– Majstori će morati da za svaki račun veći od 5.000 dinara da naprave specifikaciju troškova i da tačno napišu šta moraju da urade ili kupe i koliko to košta
– U svakoj radnji će biti obavezno isticanje obaveštenja da je prodavac po zakonu dužan da učestvuje u postupku vansudskog rešavanja potrošačkih sporova
– Organizator putovanja biće odgovoran za sve greške koje nastanu usled tehničkih nedostataka u procesu rezervisanja putovanja ili usluga.
Najveće koristi koje će doneti građanima Srbije tiču se uvođenja kazni za trgovce koji se ne odazovu vansudskom poravnanju spora sa kupcima, zatim uvođenja registra građana koji ne žele da primaju reklame u poštansko sanduče ili telefonom, a majstori će biti u obavezi da za svaki račun veći od 5.000 dinara naprave specifikaciju troškova.
Prema novom zakonu, organizatori putovanja snosiće svu odgovornost za proces rezervisanja putovanja i usluga, a zakonska novina je i ta što će tržišni inspektori moći da na licu mesta napišu prekršajnu kaznu trgovcu!
Trgovcima i pružaocima usluga koji se ogluše o odredbe ovog zakona zaprećena je novčana kazna od 300.000 do dva miliona dinara za pravno lice, od 50.000 do 150.000 dinara za fizičko lice ili odgovorno lice u pravnom licu, kao i od 50.000 do 500.000 dinara za preduzetnike, u koje mahom spadaju i majstori zanatlije.
Dobar segment novog zakona jeste to što će tržišni inspektori imati pravo da na licu mesta napišu prekršajni nalog trgovcu, za koji nije potrebno dokazivanje.
Ovom izmenom se vraća deo njihovih ovlašćenja koja su imali pre desetak godina – novim propisima stavljen je akcenat i na vansudsko rešavanje sporova.