Foto: mup.gov.rs
Svi koji su dobili novu ličnu kartu u poslednjih godinu dana mogli bi da imaju problema prilikom njenog očitavanja i da ne mogu da završe obaveze.
Međutim, nije problem do vaše lične karte, kako navode Novosti. Njima je u MUP potvrđeno da je problem sa čitačima za lične karte izdatim sa novim čipovima, počevši od jula prošle godine.
O tome su, kako kažu, istakli obaveštenje na sajtu sertifikacionog tela MUP, i na stranici „Obaveštenja“ na svom sajtu. Takođe, pisanim putem su obavestili najveće korisnike, poput Narodne banke i JP „Pošta Srbije“.
Aplikacija “Čelik“
Posle uvođenja novih čipova bilo je, priznaju, pojedinačnih slučajeva da građani prijave kako ne mogu da im očitaju lična dokumenta na šalterima nekih institucija.
– Da bi bilo moguće očitati lične karte sa novim čipovima, potrebno je instalirati novu verziju aplikacije „Čelik“, koja je dostupna za preuzimanje na sajtu Ministarstva unutrašnjih poslova, kao i na sajtu sertifikacionog tela Ministarstva. Obaveštenje o postojanju nove verzije „Čelika“ je postavljeno i na sajtu sertifikacionog tela MUP, na stranici „Obaveštenja“.
Lične karte sa čipom, koje su izrađene od jula prošle godine, nemoguće je očitati na starim verzijama aplikacije „Čelik“, već je neophodno instalirati novu.
Bez naknade
Prilikom uručenja već izrađene lične karte sa čipom u nadležnoj policijskoj upravi, službenik očitava podatke i proverava one unete u obrazac dokumenta. Ako se uspešno očitaju podaci sa čipa i ako odgovaraju onima iz elektronske evidencije Ministarstva, dokument se uručuje građaninu. Ukoliko se ne mogu očitati podaci, izrađuje se novi dokument, za koji građanin ne plaća naknade.
To zapravo znači da građani neće dobiti dokument sa čipom koji ne može da se očita, već da one ustanove koji imaju čitače kartica moraju da ih ažuriraju i tek tada će moći svaku ličnu kartu da očitaju bez problema.
Pratite nas i delite na društvenim mrežama “Portal-valjevonadlanu.rs“