Foto: Arhiv
Ova godina je apsolutno pokorila ne samo prethodnu već i godinu pre početka pandemije kada je reč o turističkom rastu i razvoju u Srbiji. Tokom prvih šest meseci ove godine ukupan broj dolazaka turista u našu zemlju veći je za 65,4 odsto u odnosu na isti period 2021. godine, od čega su strani turisti ostvarili rast od čak 135,7 procenata, a domaći za 35,8 odsto.
„To znači da do kraja ove i sledeće godine možemo očekivati još bolje rezultate, zahvaljujući ulaganjima u infrastrukturu, naročito putnu, kao i dodeli vaučera za odmor u Srbiji“, izjavila je za Politiku Tatjana Matić, ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija.
Za manje od mesec dana, podseća, izdato je 200.000 vaučera za odmor u Srbiji, što potvrđuje da smo u jeku jedne od najboljih turističkih sezona do sada. Potražnja je bila tolika da je u jednom trenutku ponestalo raspoloživog smeštaja, te je produžen rok za korišćenje vaučera do 30. novembra, što znači da je na neki način produžena i turistička sezona.
“Vaučeri su bila odlična odluka i sjajno rešenje za oporavak našeg turizma jer doprinose povećanom prometu domaćih turista u zemlji, intenziviranju korišćenja postojeće turističke ponude i afirmisanju novih domaćih destinacija. Sigurna sam da ćemo ovaj model primenjivati i u budućnosti”, rekla je Matić.
Nema dileme da su i ove godine domaćem turizmu poseban vetar u leđa dali vaučeri kao odličan podstrek kroz sistem subvencionisanog odmora. Mnoge naše građane je upravo to opredelilo da tokom leta ipak borave u svojoj zemlji.
Povećanje vrednosti vaučera na 15.000 dinara pružilo je šansu da se iznajmi kvalitetniji smeštaj, pa čak i u najpoznatijim turističkim centrima. Za samo mesec dana podeljeno je dodatnih 200.000 vaučera, zbog čega su i mesta koja ranije nisu bila popularna odjednom postala zanimljiva turistima, a već sada se pretpostavlja da će upravo zbog toga do sledeće sezone biti više investicija i ulaganja i u manje turističke centre, pa i one koji do sada nisu bili uopšte turistički interesantni.
Mogućnost da bi država, u zavisnosti od stanja u budžetu, mogla građanima da ponudi i vaučere za zimsku sezonu nedavno je najavio ministar finansija Siniša Mali. Podsećajući da je prihod od turizma za prvih pet meseci veći za 70 odsto u odnosu na isti period prošle godine, on je izjavio da vaučeri doprinose ubrzanom oporavku turističke privrede koja je pretrpela velike gubitke, a i da je šansa građanima da uz finansijsku pomoć bolje upoznaju svoju zemlju.
“Vaučere uzimaju upravo oni kojima je država i htela da pomogne, a to su penzioneri, nezaposleni i ljudi s prosečnom platom ispod 70.000 dinara. Na ovaj način pomažemo našu privredu, a kroz PDV se taj novac vraća u budžet”, izjavio je ministar finansija. On je dodao da ukoliko bude mogućnosti i ako se ovaj program pokaže uspešnim, postoji realna šansa da se nastavi podela vaučera i tokom zimske sezone.
Politika nije dobila odgovor na pitanje koliko je realno očekivati da se iz budžeta izdvoje sredstva za dodatne vaučere koje bi građani koristili tokom zimskih odmora, ali svi dosadašnji rezultati ostvareni zbog ovih subvencija idu u prilog tome.
Prema podacima statistike, Banja Kanjiža je zahvaljujući vaučerima u prvih šest meseci ove godine ostvarila rekordan rast broja noćenja od 58 odsto. Tu je i Banja Palić, u kojoj je broj noćenja veći za oko 80 odsto, ali i Vranjska, s rastom broja noćenja od 45 odsto, i Sijarinska Banja, s rastom od oko 36 procenata.
U turističkim agencijama kažu da bi dodela vaučera i za zimsku sezonu u velikoj meri pomogla domaćem turizmu jer i dalje je mnogo veći broj naših građana koji putuju tokom leta, dok se, zbog visokih troškova, suzdržavaju da to čine i zimi. Verovatno bi se, dodaju, i ugostitelji potrudili da obogate sadržaje i ponude bolju uslugu. Na ovaj način, kažu u agencijama, zimovanje ne bi moralo da podrazumeva samo boravak u velikim domaćim zimskim centrima nego i na selu i manjim mestima u Srbiji.
Direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije (YUTA) Aleksandar Seničić kaže da je ove sezone bio problem što na najposećenijim mestima u Srbiji nije bilo dovoljno smeštaja jer je sve rasprodato, ali je dobro to što su ljudi birali manje poznata odredišta koja će se sada razvijati zahvaljujući tome.
Pratite nas i delite na društvenim mrežama portal „valjevonadlanu.rs“