октобар 30, 2024
Valjevo

POKS o bezbednosti saobraćaja u Valjevu i narednim izborima

Podelite post:

 

 

Na konferenciji za novinare GrO POKS-a saopštio je da se izbori očekuju u decembru  u Osečini i Ljigu u Kolubarskom okrugu.Dok informacija koju Istovremeno POKS smatra je da je situacija vezana za stanje u saobraćaju u našem gradu više nego alarmantna.Saoštenje prenosimo u celosti:

„U nekoliko navrata smo iznosili naše stavove o dramatičnom narušavanju bezbednosti građana Valjeva povezanom sa železničkim saobraćajem.

Iznosili smo ne samo primedbe i kritike na višegodišnje nerešavanje ključnih problema koji dovode vrlo često do ljudskih žrtava i velikih materijalnih šteta već smo iznosili i konkretne predloge kako da se zaštite građani na određenim crnim tačkama.

Takođe smo iznosili predloge kako da se reše problemi sa nedostatkom parking mesta što takođe utiče na bezbednost pešaka i velike gužve u pojedinim delovima grada.

Danas ću izneti primedbe, ukazati na probleme ali i na moguća rešenja u drumskom saobraćaju. Pre svega želim da istaknem da je situacija po pitanju bezbednosti u saobraćaja Valjeva više nego alarmantna.

Krenuću od toga da Valjevo, kao jedan od najstarijih, po nama i najvažnijih gradova u Srbiji, svakako najveći grad u Zapadnoj Srbiji, nema biciklističke staze.

Ako se tome doda činjenica da je u gradu vrlo loše osvetljenje ne samo perifernih već i ulica u najužem gradskom jezgru, jasno je kakvim opasnostima su izloženi biciklisti kao i vozači skutera i električnih trotineta koje mladi sve više voze.

Kao svedoci prošlogodišnje tragedije kada je žena u Dušanovoj ulici izgubila život vozeći bicikl,
predlažemo neophodne mere kako bi se sprečile nove i slične tragedije.

Uzmimo primer Šapca koji je slične veličine kao i Valjevo.

Tamo su zaštitili bicikliste tako što su šire trotoare podelili na dva dela.
Jedna polovina za pešake a druga za biciklističku stazu.

Valjevo ima veliki broj ulica koje imaju dovoljno široke trotoare da se podele i na taj način zaštite bicikliste od povređivanja i stradanja .

Najkritičnije stanje za bicikliste je na Petom Puku i u Knez Miloševoj ulici.
Osvetljenje je minimalno a nizbrdice velike.

To su tačke gde vrlo često bicikle voze i deca.
Postižu se maksimalna ubrzanja i sve to povećava rizik od tragičnih događaja.

U ulici Kneza Miloša postoje svi uslovi da se jedna strana trotoara odvoji samo za bicikliste, tako tvrdi naš Savet za saobraćaj na osnovu uvida na terenu.

Takođe, trotoar na Petom Puku, pored Psihijatrije, ima dovoljnu širinu da bude podeljen na dva dela.
Moguće ga je i proširiti krčenjem rastinja i korova sa desne strane gledano od Stzdenta.

Tako bi se rešilo i pitanje higijene, ulepšao bi se taj deo grada a povećala bi se bezbednost saobraćaja i to pre svega za bicikliste.

Isti slučaj je sa ulicama Karađorđeva, Sinđelićeva i Vladike Nikolaja ( Duple trake), gde su trotoari takođe dovoljno široki da se podele na deo za pešake i deo za bicikliste.

Kao što znate, Duple trake su najprometnija deonica u valjevskom saobraćaju.

Zbog svega toga se neretko dešava da biciklisti bivaju oboreni čime se ugrožava njihov život ili u najboljem slučaju povređivanje.

Verujemo da je gradski budžet dovoljno veliki da sa lakoćom podnese ulaganja u ovakva i slična rešenja koja bi značajno povećala bezbednost biciklista i svih ostalih učesnjnika u saobraćaju na teritoriji grada Valjeva.

Svakako da ovo treba da bude prioritet u odnosu na organizaciju basnoslovno plaćenih koncerata
„estradnih zvezda“ koje treba da žive od prodaje karata a ne od budžeta gradova i opšština.

Postavlja se pitanje kako nešto da očekuju manje opštine u Kolubarskom okrugu kada Valjevo kao sedište okruga nema ni sto metara biciklističkih staza.

Veliki problem u saobraćaju našeg grada pravi i novi semafor na uglu Pasterove i Sinđelićeve ulice jer od prvog dana pravi kolaps u saobraćaju.

Glavni problem je što stari pešački prelaz nije uklonjen a pešacima je na tom mestu zabranjen prelaz.
Stariji ljudi koji ne znaju za ovu izmenu, prelaze preko starog pešačkog koji nije obrisan i tako rizikuju život.
Taj semafor nije smeo dobiti upotrebnu dozvolu sve dok se ne ukloni odnosno obriše stari pešački prelaz koji opasno zbunjuje pešake ali i vozače.

Takođe, semafori su na ovom mestu postavljeni na sredini trotoara pa zbog takvog njihovog položaja invalidi u kolicima ili majke sa decom u kolicima moraju izaći na kolovoz jer nema dovoljno prostora za prolaz trotoarom.

Iz pravca Petog Puka u Sinđelićevoj ulici se dešavaju veliki zastoji u trenucima kada je upaljeno zeleno svetlo na semaforu a neko želi da skrene ka Lukoil pumpi.
U takvim situacijama zbog velike gužve automobili neretko ostaju zaglavljeni u raskrsnici gde ostaju i u vreme crvenog svetla na semaforu.

Najveći problem u ovoj raskrsnici imaju kola hitne pomoći koja u takvim situacijama ne mogu skrenuti ka bolnici.
pošto je ova raskrsnica u obliku slova T, slično kao i ona pored Tehničke škole,( Pantićeva i Radnička) Savet za saobraćaj našeg Gradskog odbora predlaže da se ovaj kolaps reši postavljanjem ogledala i postavljanjem znaka “ prvenstvo prolaza“ za automobile koji dolaze iz Pasterove ulice.

Na kraju, Dušanova, Radnička i Duple trake su ulice u kojima se može ostati i bukvalno bez točkova.
Te najprometnije ulice imaju toliko ispucali kolovoz da se automobili kreću iz rupe u rupu.

Verujemo da ovde nije moguće popraviti situaciju krpljenjem.

Potrebna je hitna rekonstrukcija postojećih ulica uz potpunu zamenu asfalta na kolovozu kako bi se sprečila dalja materijalna šteta i otklonile opasnosti koje mogu ugroziti bezbednost svih učesnika u saobraćaju.

Gradski odbor POKS Valjevo“

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

X

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/valjevonadlanu/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427