Prvi SME HUB karavan održan je u Valjevu, gde je okupljeno više od 20 malih i srednjih preduzeća iz kolubarskog okruga. Tema prvog karavana bila je kako da lokalne firme postanu svetski dobavljači. U fokusu su bile potencijalne saradnje između malih i srednjih preduzeća i multinacionalnih odnosno domaćih velikih kompanija.
Foto: Promo
– Ono što SME HUB izdvaja od drugih mera podrške malim i srednjim preduzećima u Srbiji nisu samo značajna finansijska sredstva za biznis transformaciju koja su bespovratna. Pokrivajući širok spektar proizvodnih industrija, uz finansijsku pomoć, mi direktno povezujemo lokalne firme sa multinacionalnim kompanijama i pronalazimo adekvatne konsultante koji će implementirati transformacije preduzeća u različitim oblastima poslovanja. Biznis transformacija preduzeća zasnovana je na detaljnoj dijagnostici firme, a uz to, radimo na povezivanju svih ključnih aktera koji na tom putu mogu biti od pomoći: predstavnika privatnog sektora, javnog sektora, kao i donatorske zajednice – istakao je Goračinov.
Govoreći o SME HUB, Aleksandar Goračinov je naglasio da je u pitanju projekat koji otvara prilike da se srpsko preduzeće poveže sa velikim kompanijama, te dodatno razvija i unapređuje.
– SME HUB je nastao iz potrebe da podržimo one koji teže da postanu dobavljači multinacionalnim i velikim domaćim kompanijama, kao i onima koji to već jesu, a žele da osvajaju nove proizvode – rekao je Goračinov.
Među panelistima našili su se Nevenka Jovanović, direktorka MPK Trejd iz Valjeva, i Ivan Stojiljković, direktor Urban-Technics Valjevo, koji su govorili o izazovima sa kojima se susreću mala i srednja preduzeća u Srbiji.
– Multinacionalne kompanije bi trebalo da imaju više razumevanja za lokalne firme i da pruže mogućnost da zajedničkim snagama prolaze kroz veoma ozbiljne i dugotrajne procese za dostizanje svih neophodnih kriterijuma – istakla je Nevenka Jovanović, čija firma broji 160 zaposlenih.
Ivan Stojiljković je tokom svog izlaganja naglasio da je finansijska podrška veoma značajna za širenje poslovanja i da u tome upravo biznis transformacija igra veliku ulogu.
– Važno je da male firme koje postanu dobavljači velikim multinacionalnim kompanijama ujedno postanu i njihovi partneri. Na taj način bi se dodatno unapredilo poslovanje i stvorili uslovi za nova radna mesta – istakao je direktor firme u kojoj radi 250 zaposlenih.
Danijelo Nedić, ispred ZF Srbija, rekao je da ova multinacionalna kompanija samo u jednoj svojoj fabrici broji oko 2 hiljade radnika, kao i da su u Srbiji prepoznali veliki potencijal, te zato i nastavljaju da šire svoje pogone.
– Proces da se uđe u bazu dobavljača je veoma dug, ali i veoma isplativ, budući da onog momenta kada uđete u bazu vi postajete globalni igrač. To znači da nećete biti dobavljač samo ogranku kompanije u Srbiji, već i u drugim delovima sveta. Zato je važno da postavite cilj, jer on definiše put – rekao je Nedić i dodao da ova kompanija od svojih dobavljača pravi partnere za dugogodišnju kooperaciju, na obostrano zadovoljstvo.
Prvi, od četiri karavana koji će se održati u Srbiji, podržali su OTP banka kao partner projekta, kao i gradska uprava Valjeva, Razvojna agencija Srbije i Automobilski klaster Srbije.