новембар 29, 2024
Valjevo

APR će proveravati računovođe koji su sastavljali finansijske izveštaje

Podelite post:

 

 

 

Foto: Arhiv

Prema najavama iz Agencije za privredne registre (APR) uskoro će početi provera računovođa upisanih u Registar pružalaca računovodstvenih usluga, kojima su privrednici dali vođenje poslovnih knjiga i sastavljanje finansijskih izveštaja.

Prema rečima računovođa, kao i uvek propisane su visoke kazne za privrednika koji sastavljanje finansijskih izveštaja poveri agenciji koja ne poseduje licencu i nije upisana u odgovarajući registar.

Novčanom kaznom od 100.000 do tri miliona dinara za privredni prestup kazniće se pravno lice, a od 20.000 do 150.000 dinara platiće za privredni prestup odgovorno lice u pravnom licu. Takođe, kazne od 100.000 do 500.000 dinara predviđene su zakonom ukoliko propise prekrši preduzetnik.

Aleksandar Trifunović, poreski konsultant i vlasnik računovodstvene agencije TYB Consulting  kaže da počev od 1. januara 2023. godine računovodstvene agencije sa šifrom delatnosti 69.20 i koje pružaju usluge eksternim korisnicima, su u obavezi da budu upisane u registar pružalaca računovodstvenih usluga.

“Takođe, neophodno je da pružalac računovodstvenih usluga ima minimalno jednog zaposlenog na puno radno vreme sa odgovarajućim sertifikatom. Ukoliko je lice odgovorno za sastavljanje finansijskih izveštaja odabrano pod ‘pružalac računovodstvene usluge’ APR će vršiti proveru da li je to lice upisano u registar pružalaca računovodstvenih usluga, ukoliko nije Agencija za privredne registre će prilikom obrade takve izveštaje odabciti kao nepotpune”, objašnjava Trifunović.

Foto: Freepik.com

Na pitanje šta provere Agencije za privredne registre znače za računovođe, naš sagovornik ističe da računovodstvene agencije koje nisu upisane u odgovarajući registar neće moći da predaju završne račune za 2022. godinu za svoje klijente.

“Ostavljena je mogućnost da ukoliko privrednik u svojoj kompaniji ima zaposleno lice, koje je odredio kao odgovorno lice za sastavljanje izveštaja, u tom slučaju nije potrebno da to lice ima odgovarajući sertifikat, niti je potreban upis u registar pružalaca računovodstvenih usluga. Doći ćemo u situaciju da agencija tokom cele godine vrši predmetna knjiženja i obračune, a da se kao odgovorno lice za sastavljanje finansijskih izveštaja pojavljuje direktor kompanije ili zaposleni u toj kompaniji, čime se urušava suština ovog zakona, a to je povećanje kvaliteta pružanja računovodstvenih usluga i tačnosti finansijskih izveštaja”, navodi poreski konsultant i vlasnik računovodstvene agencije TYB Consulting.

Naš sagovornik kaže da iako je njegova agencija upisana u Registar, smatra da je zbog pandemije, kao i velikog broja izmena propisa i načina rada u poslednje skoro tri godine kao i malog broja rokova za polaganje, trebalo pomeriti rok za primenu zakona za još 12 meseci, kako bi svi imali dovoljno vremena za polaganje i upis u registar.

“Trebalo je ostaviti vreme i za to da lice koje će biti odgovorno za finansijske izveštaje bez obzira da li je u radnom odnosu kod privrednika ili ne, da mora da ima odgovarajuće licence sa sastavljanje finansijskih izveštaja”, zaključuje Trifunović.

Računovođe su takođe od ministarstva finansija tražile i odlaganje primene e-faktura za sve PDV obveznike.

Udruženje “Računovodstvena komora Srbije” poslalo je ministru finansija predloge za otklanjanje problema, ali i unapređenje funkcionisanja sistema.

“U roku predaje PDV prijave za januar mesec i na osnovu svih problema koji se javljaju u funkcionisanju sistema elektronskih faktura od 1. januara 2023. godine od početka primene e-faktura, uputili smo ispred RKS, kabinetu i ministru finansija, 14 stručnih predloga da se otklone sistemski problemi i obezbedi pravna sigurnost u radu”, rekla je predsednica Udruženja Računovodstvena komora Srbije (RKS) Snežana Mitrović.

Pratitenas i delite na društvenim mrežama portal „valjevonadlanu.rs“

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

X