април 18, 2024
Valjevo

BEOGRAD – VALJEVO ZA SAT VREMENA VOZOM, DO MORA ZA ŠEST! Od puštanja u rad 1973. godine ova pruga nikad nije obnavljana!

Podelite post:

Foto: Tanjug

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović izjavio je da je izrada projektne dokumentacije za rekonstrukciju pruge Beograd – Bar, a pre svega deonice od Valjeva do Vrbnice u završnoj fazi.

Momirović je kazao da je taj projekat posebno značajan za Priboj i sva mesta južno od Užica koja su, kako kaže, tradicionalno povezana sa prugom Beograd-Bar.

Naveo je da je Srbija “otvorila tu priču“ sa crnogorskim partnerima i ocenio da luka Bar ne može da opstane bez srpske privrede.

– Ako napravimo kvalitetnu železničku infrastrukturu kojom će se do mora voziti šest sati najkvalitetnijim vozovima, napravili smo ogroman iskorak u saobraćajnoj komunikaciji ne samo u Srbiji, već na Balkanu – rekao je Momirović .

Dodao je da će u naredna dva meseca biti završena projektna dokumentacija i naglasio da se neće odustati od tog projekta jer je, kako kaže, pruga Beograd-Bar ključna za zapadnu Srbiju i “ključna veza Srbije sa Crnom Gorom“.

Aleksandar Vučić i Tomislav Momirović

Momirović je istakao da se ulaže više od 3 miliona evra u rekonstrukciju većeg broja stanica i da je već rekonstruisana pruga do Valjeva na brzinu od 120 km/h, a koja od puštanja u saobracaj 1973. godine, kako kaže, nikada nije obnovljena.

 Sa rekonstrukcijama koje smo do sada uradili, do Užica sada putujemo 3 sata i 15 minuta, dok se pre 10 godina putovalo osam sati. Do Valjeva se stiže za malo vise od sat vremena, a do Kosjerića za malo manje od dva sata – rekao je Momirović.

Na pitanje o radovima na obilaznici Straževica – Bubanj Potok, Momirović je rekao da je to najfrekvetniji deo na saobraćajnom mapi Srbije kada je reč o teretnom saobraćaju.

Naveo je da je gradnja obilaznice oko Beograda počela 1989. godine i da decenijama vlade nisu mogle da je završe, ali da je 2018. godine država ponovo pokrenula i odlučno krenula u realizaciju tog projekta.

Momirović je rekao da je završen sektor 4 – osam kilometara, a da se završava i sektor 5 – oko 4 km sa tunelom Straževica.

Pratite nas i delite na društvenim mrežama “Portal-valjevonadlanu.rs“

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

X