април 20, 2024
Valjevo

NDSS: Saobraćajni problemi u Valjevu su rešivi

Podelite post:

 

 

GrONovog DSS-a izdao je saopštenje za javnost u kom predlaže neka od mogućih rešenja vezanih za problem saobraćaja I parkiranja u Valjevu. Saopštenje NDSS prenosimo u celosti:

“GO NDSS svakom problem pristupa na krajnje ozbiljan I odgovoran način. Vajevu je preko potreban sistematičan  pristup u rešavanju svih problema koji se odnose na odvijanje stacionarnog i dinamičkog saobraćaja.  Svedoci smo povećanog stepena motoristike I promena u naviama naših sugrađana.

U Valjevu je registrovano vise od 20000 motornih vozila svih kategorija, a Valjevo raspolaže sa nešto vise od 2100 numerisanih parking mesta.

Samo neki od uslova koji Valjevo čine krajnje nefunkcionalnom sredinom za odvijanje saobraćaja bi mogli da se pobroje u neku od sledećih grupa:

  1. Prenamena dela parking prostora koji je dimenzionisan za stanare u prostorima za kolektivno stanovanje- Ko kontroliše način korišćenja parking mesta? (npr. naknadno postavljanje kontejnera za komunalni otpad)
  2. Otvaranje novih pogona Hisens-a, Bizerbe I Hans Grohe I potreba za random snagom koja će neke od svojih potreba rešavati u Valjevu
  3. Nepropisno parkiranje I zauzimanje većeg broja parking mesta od dozvoljenog za parkiranje jednog vozila
  4. Nepostojanje projektovanja parking mesta za autobuse

Smatramo da su se u  Valjevu stekli svi potrebni tehno-ekonomski uslovi da projekat višespratnih garaža bude ostvaren. Samo na ovaj način možemo višestruko uvećati vrednost prometa u BID zoni I pristupačnost  Tešnjara kao kulturno-istorijske vrednosti.

Javni parking prostor kod GAZPROM pumpe, na ulasku u Tešnjar, je prva poželjna lokacija za ovakvu vrstu objekta jer se nalazi unutar  daljinometra od 350-450m od dve gore pomenute zone, što je, po saobraćajnim studijama, prihvatljivo rastojanje kojim vozač treba da se kreće peške od mesta parkiranja do mesta gde odlazi.

Ovo se može ostvariti kroz projekat javno- privatnog partnerstva.  Javno-privatno partnerstvo  u smislu  zakona, jeste dugoročna saradnja između javnog i privatnog partnera, radi obezbeđivanja finansiranja, izgradnje, rekonstrukcije, upravljanja ili održavanja infrastrukturnih i drugih objekata od javnog značaja i pružanja usluga od javnog značaja.

Kako bi se projekat realizovao, najpre je potrebno da javni partner objavi tender, tražeći privatnog partnera. Privatni partner predlaže rešenje, i ako je tender odobren, preuzima ceo projekat od početka do kraja. Ovo znači pružanje usluga kompletnog finansiranja, građevinskih poslova i implementacije projekta, i održavanje tokom trajanja ugovoraProjekti JPP imaju uzlazni trend jer često predstavljaju jedino rešenje da se prevaziđu neki infrastrukturni problemi. Trenutno je od strane komisije za JPP odobreno 265 projekata, među gradovima koji su konkurisali  su  Niš, Kragujevac, Bor, Novi Sad, Pirot ali I manje opštine poput Plandišta I Bečeja gde  su se ovakvi projekti pokazali kao veoma uspešni, u delatnostima upravljanja parking mestima, pa ne vidimo razlog zbog čega to ne bi bilo moguće ostvariti i u Valjevu.”

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

X