Vožnja električnih trotineta dozvoljena je na biciklističkim stazama, pešačko-biciklističkim stazama i biciklističkim trakama.
Agencija za bezbednost saobraćaja ukazala je da trotinet nije izuzetak i apelovala na vozače tog prevoznog sredstva da ne ignorišu pravila naglašavajući da su učesnici u saobraćaju sa jasno određenim pravilima i odgovornostima.
Kako se navodi u saopštenju, trotineti su u poslednjih nekoliko godina postali simbol urbane mobilnosti, a omogućavaju brz i lak prolazak kroz gradske gužve, jednostavno se parkiraju, lako se prevoze, dok su troškovi vožnje neuporedivo niži nego kod automobila.
Iz Agencije apeluju na vozače trotineta da obavezno nose zaštitnu kacigu i podsećaju da je nošenje svetloodbojnog prsluka obavezno pri vožnji kolovozom, a noću i u uslovima smanjene vidljivosti i na biciklističkim stazama.
Agencija za kontrolu saobraćaja ukazuje da je zabranjeno upravljanje trotinetom bez držanja upravljača, sklanjanje nogu sa oslonca, osim kada vozilo nije u pokretu, pridržavanje za drugo vozilo, vuča ili potiskivanje drugih vozila ili životinja, kao i korišćenje slušalica tokom vožnje.
Kako navode, posebnu pažnju treba obratiti na pešake i raskrsnice, a preporučuje se da se pre prelaska ulice, raskrsnice ili pešačkog prelaza, siđe s trotineta.
Kazne i do 120.000 dinara
Lica između 14 i 18 godina starosti smeju voziti trotinet na putevima gde je ograničenje brzine do 30 km/h.
Zakon o bezbednosti saobraćaja definisaće trotinet kao lako električno vozil, kazna za vožnju nedozvoljenom površinom,10.000 dinara, dok je najdrastičnija kazna između 100.000 i 120.000 dinara uz čak zatvorsku kaznu od 30 dana, ukoliko trotinetom lice kreće na auto-put ili moto-put.
„To je jedan vid nasilničke vožnje. Jednostavno, u takvim situacijama ne možemo da pravimo kompromis. Kompromisa je bilo, probali smo da pravimo kompromis i jedna od ideja jeste bila da se trotinetašima dozvoli da se kreću na trotoaru, pri čemu bi maksimalna brzina kretanja trotinetaša bila 5 km na čas. Međutim, to nije realno bilo za očekivati da će se trotinetaši pridržavati toga. Svaki izgubljeni život je nedopustiv. Tako da odustalo se od te ideje i jednostavno većina zemalja Evropske unije se upravo vodila tom idejom“, naglašavaju iz Agencije o bezbednosti saobraćaja.
Ministarstvo unutrašnjih poslova počelo da kontroliše primenu pravilnika 15. juna prošle godine.
Foto: Arhiv
Leave feedback about this