SAOPŠTENJE ZA MEDIJE – EKO JUNACI U AKCIJI SekoPak,Knjaz Miloš i JKP Vidrak Valjevo
Više od 18.000 đaka iz 40 škola širom Srbije započinje reciklažnu avanturu u okviru projekta „Eko junaci u akciji“
U šest gradova širom Srbije – Vranju, Petrovcu na Mlavi, Valjevu, Pirotu, Aranđelovcu i Kruševcu – pokrenut je edukativno-takmičarski projekat „Eko junaci u akciji“. Kroz ovu inicijativu učenici osnovnih škola imaju priliku da nauče o važnosti pravilne selekcije ambalažnog otpada, razvijaju ekološke navike i daju svoj doprinos očuvanju životne sredine.
Projekat okuplja 40 osnovnih škola uz učešće više od 18.000 učenika. U školama su postavljene kutije za odvajanje ambalažnog otpada i edukativni posteri, a nagrade će biti dodaljene u četiri takmičarske kategorije koje nagrađuju najuspešnije gradove, škole i najkreativnije pojedince.
Projekat realizuju operater ambalažnog otpada Sekopak i kompanija Knjaz Miloš, u saradnji sa javno komunalnim preduzećima. Cilj je da se đaci, roditelji, nastavnici i škole motivišu na odgovorno upravljanje ambalažnim otpadom.
Sekopak već godinama organizuje slična takmičenja na gradskom nivou, ali se projekat „Eko junaci u akciji“ prvi put realizuje kao međugradsko takmičenje, što dodatno podstiče zdravu konkurenciju i jača svest o zajedničkom cilju očuvanja životne sredine na nacionalnom nivou.
„Kroz projekat ‘Eko junaci u akciji’ deca ne samo da stiču konkretna znanja o reciklaži, već se i uče odgovornosti, timskom duhu i brizi o planeti. Ponosni smo što je Sekopak pokretač inicijativa koje imaju za cilj izgradnju održivog sistema upravljanja otpadom, ali i izgradnju društva u kojem svako zna kako da doprinese. Zajedno sa partnerima iz lokalnih samouprava i privatnog sektora, pokazujemo da sistem može da funkcioniše kada se udružimo“, izjavila je generalna direktorka Sekopaka Violeta Belanović.
Pobednički grad koji prikupi najviše ambalažnog otpada dobiće opremu za škole ili javna igrališta, kao i predstavu za đake „Sakupljaj svoju ambalažu i nosi na reciklažu!“. Kategorije nagrada obuhvataju i najbolji umetnički rad i TikTok video, a organizatori će nagraditi autore simboličnim eko paketima. Nagrade su zamišljene kao dodatna motivacija i sredstvo za podizanje ekološke svesti među najmlađima, sa ciljem da reciklaža postane deo njihove svakodnevice.
„Ovim projektom želimo da podstaknemo mlade da se aktivno uključe u proces reciklaže i promovišemo odgovorno ponašanje prema prirodi. Verujemo da je ulaganje u ekološku edukaciju dece jedna od najvažnijih investicija u budućnost i ponosni smo što ovakvim inicijativama doprinosimo stvaranju pozitivnih promena“, izjavila je Kristina Glišić ispred kompanije Knjaz Miloš.
U gradu Valjevu poziv za učešće je poslat svim osnovnim skolama, a učešće je uzelo ukupno tri škole, dok predstavnici javnog komunalnog preduzeća ‘Vidrak’ Valjevo ističu da je ovakav zajednički pristup ključan za ostvarenje konkretnih rezultata.
“Projekat Eko-junaci u akciji smatramo najboljom motivacijom za uspešno uključivanje školske dece u reciklažu. Ne želimo da reciklaža postane još jedna od obaveza već pozitivna navika svakog od nas. Ovakvim vidom motivacije smatramo da se deca ne uključuju samo privremeno već razvijamo kod njih svakodnevnu naviku koja će trajati ceo život. Kroz ovakav vid motivacije deca shvataju “zašto“ recikliraju. Razumeju da time čuvaju planetu, štede resurse i smanjuju zagađenje. Projektom Eko-junaci u akciji reciklaža dobija dublji smisao sem uobičajenog razvrstavanja u obeležene kante. Trudimo se da pasivno učenje postane strastveni angažman. Kada dete danas nauči svrhu recikliranja, ono sutra prenosi svoje znanje svojoj porodici i vršnjacima. Učenjem od malih nogu, oni postaju naši mali ambasadori zaštite životne sredine, razvijaju i prenose lične odgovornosti na okolinu. Male akcije=VELIKI UTICAJ“, izjavio je generalni direktor JKP “Vidrak“ Valjevo.
Projekat traje do 15. decembra, a nakon završetka projekta, oprema za odvajanje ambalažnog otpada ostaje u školama, čime se obezbeđuje dugoročna održivost i nastavak pravilnog upravljanja ambalažnim otpadom i nakon završetka kampanje.
Leave feedback about this