3 децембра, 2022
Chicago 12, Melborne City, USA
Privreda Vesti

Mladi i školovani ljudi mogli bi da nadoknade manjak od 10.000 vozača kamiona

Foto:Arhiv

 

Veliki odliv  profesionalnih vozača u inostranstvo i povećana tražnja u Srbiji za ovim profilom radnika dovela je do značajnog deficita na tržištu rada. U javnosti se pominje cifra od čak 10.000 ljudi, koliko šofera navodno nedostaje transportnim kompanijama.

Problem je i u tome što veliki broj iskusnih vozača odlazi u penziju, pored odliva kadrova u druge zemlje, a mladi se slabo odlučuju za bavljenje šoferskom profesijom.

„Ne bih licitirao brojem vozača koji nedostaju, ali je evidentan nedostatak radnika u ovom sektoru. Pre svega je problem što nema školovanih mladih vozača, jer je sada u opticaju najveći broj njih koji su nekada vozili u bivšoj JNA“, kaže iz udruženja „Međunarodni transport“ A.S.

On ističe da postoji više razloga za odlazak vozača iz Srbije u inostranstvo i da nisu svi finansijske prirode.

„Što se tiče odlazaka vozača u inostranstvo, nisu samo u pitanju finansijski uslovi, već i ukupni uslovi rada koji su mnogo bolji u zapadnoj Evropi.

Vozači u Srbiji ne zaostaju mnogo sa platama, ali imaju dodatni problem u radu što čekaju na granicama i carinarnicama. To oduzima mnogo više vremena posle napornih vožnji, kaže Spasić.

Kako bi se nastali problemi rešili potrebna je inicijativa ljudi iz struke, jer postoji način da se afirmiše interesovanje za deficitarno zanimanje.

„Jedini školovani kadar koji imamo su učenici srednjih saobraćajnih škola i zbog toga smo pokrenuli inicijativu da oni posle završene škole i obuke za E kategoriju mogu da se angažuju i pre 21 godine starosti, kako ne bi došlo do gubljenja interesovanja svršenih srednjoškolaca za ovo deficitarno zanimanje“, objašnjava naš sagovornik.

Pratite nas i delite na društvenim mrežama “Portal-valjevonadlanu.rs“

Leave feedback about this

  • Quality
  • Price
  • Service

PROS

+
Add Field

CONS

+
Add Field
Choose Image
Choose Video
X