октобар 10, 2024
Valjevo

Obavezne zimske gume od 1. novembra do 1. aprila

Podelite post:

 

Zimske gume su za vozače isto ono što su visibabe za botaničare – vesnik promene godišnjeg doba. Od 1. novembra na svim vozilima biće obavezne zimske gume, sve do 1. aprila kada se menjaju ponovo za letnje.

Zakon o bezbednosti u saobraćaju, prema Pravilniku o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima, predviđa da u navedenom periodu pneumatici na vozilima moraju na gazećem sloju imati šare duboke najmanje četiri milimetra, a obavezni su samo kada na kolovozu ima snega, leda ili poledice.

U teoriji bi to značilo da vozači i u januaru mogu da imaju letnje gume ako se ispunjavaju navedeni uslovi.

Ipak, praksa je malo drugačija zbog nepredvidljivosti vremenskih prilika, a za šta je najbolji primer 3. april kada je Srbija bila okovana snegom, a većina vozača gume već krenula da menja.

Zimske gume su za vozače isto ono što su visibabe za botaničare – vesnik promene godišnjeg doba. Od 1. novembra na svim vozilima biće obavezne zimske gume, sve do 1. aprila kada se menjaju ponovo za letnje.

Zakon o bezbednosti u saobraćaju, prema Pravilniku o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima, predviđa da u navedenom periodu pneumatici na vozilima moraju na gazećem sloju imati šare duboke najmanje četiri milimetra, a obavezni su samo kada na kolovozu ima snega, leda ili poledice.

U teoriji bi to značilo da vozači i u januaru mogu da imaju letnje gume ako se ispunjavaju navedeni uslovi.

Agencija za bezbednost saobraćaja objavila je saopštenje kojim apeluje na sve učesnike u saobraćaju da iskoriste trenutne povoljne vremenske prilike i svoja vozila pripreme za vožnju u zimskim uslovima.

Koje karakteristike je bitno da ispunjavaju zimske gume?

Iz agencije podsećaju da su zimski pneumatici preporučljivi i kada su kolovozi suvi, ako su temperature niže od sedam stepeni.

Na ovim temperaturama, letnje gume gube svoju najvažniju karakteristiku – dobro prijanjanje.

Njihov zaustavni put prilikom kočenja je i do dva puta duži od uobičajenog traga koji ostavljaju zimski pneumatici.

Šare zimskih guma su tako oblikovane da sprečavaju zadržavanje snega i pojavu „akvaplaninga”.

Veća dubina kanala na šarama pneumatika za zimu glavni je razlog zato što čak i najjeftiniji zimski pneumatici imaju četiri puta bolje prijanjanje nego letnji.

Kako se navodi u Pravilniku o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima, na vozilima se ne smeju postavljati pneumatici sa klinovima.

Da li je dovoljno postaviti zimske gume samo na prednje ili samo na zadnje točkove?

U periodu zamene pneumatika, preporuka vozačima je da ne postavljaju zimske pneumatike samo na prednje točkove.

Ukoliko se gume stave samo na prednju osovinu, lako može doći do proklizavanja automobila i zakretanja vozila u krivinama.

Sa druge strane, ukoliko se postave samo na zadnju osovinu, može se dogoditi da tokom skretanja prednje gume izgube prijanjanje i vozilo nastavi pravo.

Zbog toga je veoma važno postaviti ih na sva četiri točka.

AMSS je ranije pojasnio da su vozači, po Zakonu o bezbednosti saobraćaja, od 1. novembra do 1. aprila u obavezi da imaju sva četiri zimska pneumatika na automobilu.

Foto: Arhiv

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

X

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/valjevonadlanu/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427